Oorontsteking

Ooronstekingen zijn veelal gelinkt aan een slecht functioneren van het nekje bij kinderen. Hier ligt een anatomische zwakheid ten grondslag bij de eerste 4 jaar in hun leven. Indien de nek niet goed functioneerd, heeft dat een effect op het afdraineren van de buis van eustachius.  Dit zorgt voor oorontstekingen. Laat dus uw kind checken door ons of een collega op blokkades.

Er zijn ook nog andere redenen waar u bij stil moet staan. Indien het immuunsysteem door allergien wordt overbelast, heeft dit ook een effect. Melk is ook gelinkt aan ooronstekingen. En slechte voeding zal zowiesoe het systeem ondermijnen waardoor het sneller ziek wordt.

Heeft u dan toch een kind met oorontstekingen en wilt u dit verder op een natuurlijke manier verzachten?

Maak dan de magische zoute sok... Een natuurlijkste oplossing voor infecties aan het oor en oorpijn.

Onderstaand staan 4 oplossingen voor oorontsteking:

1. Laat uzelf of uw kind behandelen bij de chiropractor. Uit onderzoek is gebleken dat chronische oorontsteking verband houdt met blokkades in de nek.
2. Probeer niet de temperatuur te stillen, het lichaam probeert door een hoge temperatuur de bacteriƫn te doden die voor deze infectie zorgt. Als wij de temperatuur verlagen bemoeien wij ons met het natuurlijke afweermechanisme van het lichaam en kan de infectie juist langer blijven hangen.
3. Het gebruik van koemelk is gelinkt aan oorontstekingen. Kijk eens of u koemelk kunt vervangen voor een ander product.
4. Gebruik een zoute sok voor de pijnverlichting terwijl u het lichaam de tijd geeft te genezen.

Hoe maakt u een zoute sok?

Een zoute sok is eigenlijk gewoon een witte katoenen sok gevuld met grof zeezout dat u opwarmt en plaatst op het pijnlijke oor ter verlichting. Wetenschappelijk kunnen we over de genezende eigenschappen van de mineralen in het zeezout vertellen, of dat dit de druk in het oor dusdanig verlicht door verhit zout, maar het is veel leuker om te zeggen dat dit door magie komt, oftewel de magische zoute sok.

Wat heeft u nodig?

U moet een schone witte sok gebruiken. Geen gekleurde sokken of sokken met een gekleurde teen sectie of gekleurde lijn in de teen gebied en geen gebruikte sokken gebruiken. Er is iets met de gekleurde draden/materiaal dat brandbaar is en zal smelten wanneer u de sok verwarmd. Niet riskeren!!!

U heeft ongeveer 1 - 1,5 kopje grof zeezout nodig. Het moet grof zijn anders sijpelt het uit de sok en het moet zeezout zijn, gewoon tafelzout is niet hetzelfde.

Giet het zorgvuldig in de sok.

Maak een knoop aan het einde, voor de zekerheid kunt u een dubbele knoop maken.

De gevulde sok zou de grootte van uw hand moeten zijn.

Verwarm het in een schone koekenpan op een middenlaag vuur voor ongeveer 4 tot 6 minuten. Elke minuut de sok oppakken en door elkaar schudden, op die manier zal het gelijkmatig verwarmen. Verhit de sok totdat deze erg warm is maar niet te heet.

Bedek uw oor en het gebied achter uw kaak met de sok en ontspan voor een tijdje. U zult versteld staan door deze verlichting. U kunt de zoute sok opnieuw gebruiken voor langere tijd, hoewel het na verloop van tijd zal verkleuren. Vervang de sok als deze oud of versleten is.

Mocht u of uw kind langere tijd last houden van oorpijn of chronische oorontsteking kom dan langs. Chiropractie en de juiste voeding kunnen een einde aan oorontsteking maken.

Let op:

Opwarmen in de magnetron kan gevaarlijk zijn.
De microgolven warmen veel sneller en onregelmatiger op, waardoor de sok vlam kan vatten.

Wilt u het origineel lezen dan kan dit hier. Dit is een Engels artikel.