Preventie

De volgende dingen kunt u doen om klachten te voorkomen:
Probeer in beweging te blijven. Mensen die 3 keer per week een half uur sporten hebben minder klachten.
Doe oefeningen om uw rug sterk te houden. Spieren stabiliseren en sterke spieren zorgen dus voor minder klachten. Strekoefeningen kunnen spanning afhalen van uw spieren.
Eet gezond en gebruik weinig suiker
Drink veel water! De meeste mensen drinken niet genoeg. Dit is echter wel belangrijk voor het afweersysteem. Zeker na een behandeling moet er voldoende water worden gedronken om de vrijgekomen afvalstoffen te kunnen afvoeren.
Let op uw houding. Een goede houding voorkomt een hoop problemen.
Zorg voor goede steun in uw schoenen.
Laat uw werkplek eens ergonomisch nakijken en houdt tiltechnieken in acht
Zorg voor een goed matras en kussen. Een matras hoort na 10 jaar vervangen te worden en een kussen na 3 jaar
Neem tijd voor uzelf en durf eens NEE te zeggen.
Leer met stress om te gaan en denk positief. Negatief denkende mensen hebben veel meer klachten dan positief denkende mensen.
Bij klachten, probeer geen volledige rust te nemen. Dit veroorzaakt alleen nog maar meer problemen. Blijf in beweging en ga niet te veel zitten.
Zorg dat u behandeld blijft door uw chiropractor. Preventie is de beste manier tot een lang en gezond en pijnloos leven!